Apollo Tiyatrosu 90'da

amazing

New member
Çarşamba geceleri Harlem'deki Apollo Tiyatrosu şehirdeki en sıcak biletlerden biridir. Ama ünlülerin başrol oyuncusu yok. Amatör Gecesi! Ve seyirciler SONRAKİ çıkış yapan yıldızı seçmek için oradalar.

New York Yonkers'tan 23 yaşındaki şarkıcı Kyle Parks, “Kalabalığın ne kadar zorlu olabileceğini biliyorum” dedi. “Burayı efsanevi yapan şeyin bu olduğunu biliyorum.”

Parks, Sam Cooke'un “A Change Is Gonna Come” performansıyla kalabalığın beğenisini kazandı. Diğerleri… o kadar şanslı değildi. Apollo'nun ikonik Amatör Gecesi'nin uzun süredir yapımcısı olan Marion Caffey, “Acımasız derecede dürüstler. Ve sadece bazen sadece acımasızlar, mutlaka dürüst değiller!” dedi.

Şarkıcı Kyle Parks, New York City'deki efsanevi Apollo Tiyatrosu'nda Amatör Gecesi'nde sahne alıyor.


Haberler



Caffey bunun tarihteki en uzun soluklu şarkı yarışması olduğunu söylüyor. “Eh, 'The Voice', 'America's Got Talent', 'American Idol' ve 'Star Search', biz bunların hepsinin büyük büyükbabasıyız” dedi. “Bu plandı.”

Tiyatronun sloganı “Yıldızların doğduğu ve efsanelerin yaratıldığı yer”… ve James Brown ve Ella Fitzgerald'dan Stevie Wonder, Lauryn Hill ve HER'e kadar pek çok tiyatro sahnelendi.

Apollo Tiyatrosu sahnesinde Dionne Warwick, James Brown, Smokey Robinson, Stevie Wonder ve 10 yaşındaki Gabriela Wilson (bugün daha çok HER olarak biliniyor) gibi yıldızlar görüldü.


Apollon Tiyatrosu



Ve Caffey'e göre neden her sanatçının o ağaç kütüğünü ovduğunu merak ediyorsanız, “Bu kütük eskiden tam bir ağaçtı. Ve Lafayette Tiyatrosu'nun dışında duruyordu. Ve iyi şans getirmesi için ağaçtan yapraklar çekerlerdi. Ve şimdi.” herkes buraya gelir ve iyi şans getirmesi için Umut Ağacını ovalar.”

Çalışıyor mu? Caffey, “Bence kazanırsan iyi şans olur, kaybedersen de o kadar da iyi şans olmaz” dedi.

Apollo'daki sanatçılar iyi şans getirmesi için “Umut Ağacı”nı ovmayı biliyorlar.


Haberler



Ancak bu, gospel grubuyla birlikte 1958'de Amatör Gece ödülünü kazanmasından bu yana kariyeri hızla yükselen ödüllü şarkıcı Dionne Warwick için işe yaradı.

Kazanmak ona neyi kanıtladı? Warwick, “Her şeyden önce yeterince iyiydik” dedi. “Ve 50$ kazandık!”

Warwick, 1.500 kişilik tiyatroya gitmenin okula gidip hızlandırılmış performans kursu almaya benzediğini söyledi: “Eski deyiş doğru, o kadar doğru ki: 'Apollo'da başarırsan, her yerde başarabilirsin. ' Apollo'yu her oynadığımda, içinizdeki en iyiyi ortaya çıkardılar, daha da iyiye gitti ve kendimi evimdeymişim gibi hissettim.”

Ama her zaman hoş karşılanmıyordu. Apollon'dan önce sadece beyazların girebildiği bir burlesk tiyatrosuydu. 1934 yılında yeni mülkiyet ve yeni isimle kapılarını herkese açtı. Müzik tarihçisi Guthrie Ramsey şunları söyledi: “Bu, Siyah ve beyaz patronların birlikte müziğin keyfini çıkarmasına izin veren ilklerden biriydi. Sonuçta burası New York City ve Siyahi topluluk büyüyordu. Yani bu temelde bir iş modeli kararıydı Siyah vatandaşların içeri girmesine izin vermek.”

Ramsey, Apollon'un hikayesi ile Amerika'nın hikayesinin iç içe olduğunu söylüyor. “Amerika'da olup biten her şeyin temsilcisiydi; Apollo Tiyatrosu'nun bunu yansıttığını görebiliyordunuz” dedi. “Bu hepimizin geçmişi. Hepimizin bunda payı var.”

İnsan hakları hareketi sırasında Apollo bir performans alanından daha fazlası haline geldi. Motown'un büyük ismi Smokey Robinson, “Oturup yürüyoruz, tüm bunları yapıyoruz, restoranlara gidiyoruz ve bize hizmet etmek istemiyorlar, tüm bunlar, hiçbir otelde kalamadık – zor bir zamandı, siz Bilmek?”

Ama Apollo bir işaret ışığı gibiydi. “Oldu the Robinson, “işaret feneri” dedi. “Siyah müziğin vazgeçilmeziydi. Burası tam da Siyah eylemlerin geldiği yerdi. Başka hiçbir yerde oynayamazdım!”

Robinson, kendisinin ve The Miracles'ın burada ilk kez performans sergilediklerinde gergin bir enkaz halinde olduğunu söylüyor. Bombaladılar! “Apollo Tiyatrosu'nda olmaktan ölesiye korktum” dedi. “Eğer bir plak çıkarmamış olsaydık ve o noktada sözde 'profesyonel' olmasaydık, kancalı adam gelip bizi sahneden alırdı, çünkü çok kötüydük!” güldü. “Biz sadece amatördük, o kadar berbattık ki, o zamanlar Apollo'nun sahibi olan Bay Schiffman o sırada menajerimiz olan Berry Gordy'yi arayıp parasını geri istediğini söyleyene kadar!”

Takip eden yıllarda, daha fazla yer entegre hale geldikçe Apollo mali açıdan sıkıntı yaşadı ve kapılarını birden fazla kez kapattı. Aktris ve şarkıcı Melba Moore, “Apollo'yu kaybedebilirdik ama hâlâ buradayız” dedi. Tiyatrodaki gösterileri izleyerek büyüdüğünü, ardından burada sahne alma şansı bulduğunu ve daha sonra Amatör Gece'nin TV versiyonu olan “It's Showtime at the Apollo” programında konuk sunucu olduğunu söylüyor.

Moore bu tiyatronun değer verilmesi gereken bir şey olduğunu söylüyor.

Melba Moore, muhabir Nancy Giles'a Apollo Tiyatrosu'nun efsanevi “İmza Duvarı”nı gösteriyor.


Haberler



Bu gece Apollo Tiyatrosu, bu ayın sonlarında CBS'de izleyeceğimiz bir törenle prestijli Kennedy Center Onur Ödülü'ne layık görülüyor.

Tiyatronun başkanı ve CEO'su Michelle Ebanks, ilk kez bir kurumun (bir kişi yerine) böyle bir takdir aldığını söylüyor. Ebanks, “Apollon fikri tüm evreni açtı, böylece herkes bunun Amerikan kültürünün de bir örneği olduğunu görebilsin” dedi. “Bu sanatın büyüsü, sanatın gücü.”

Bu aynı zamanda tiyatronun 90. sezonuna başladığı yıldır. Smokey Robinson'a göre Apollo hâlâ hesaba katılması gereken bir güç. “Biliyorsunuz, bu başlangıç. Burası deneme alanı. Bu Apollo!”

Harlem'deki simgesel Apollo Tiyatrosu.


Haberler




Daha fazla bilgi için:



Hikayenin yapımcılığını Robbyn McFadden üstleniyor. Editör: Remington Korper.




Daha




Nancy Giles




Nancy Giles, “Haberler Pazar Sabahı”na katkıda bulunuyor ve siyasetten ırka, popüler kültürden topuklu ayakkabı komplosuna kadar her konuda görüşlerini dile getiriyor.