ECCO
Bu makaleden satın aldığınız her şeyden bir bağlı kuruluş komisyonu alabiliriz.
Yeni anısına, “Tarifi Değiştir: Çünkü bazı yumurtaları kırmadan daha iyi bir dünya inşa edemezsiniz” (22 Nisan ECCO tarafından yayınlanacak), İnsani Yardım Örgütü Dünya Merkez Kitchen'in kurucusu şef José Andrés, ortak bir insanlığa sorumluluk ve bağlılık hakkında yaşam dersleri ve öğretilebilir anlar sunuyor.
Aşağıda bir alıntı okuyun ve Kelefa Sanneh'in José Andrés ile yaptığı röportajı kaçırmayın “CBS Pazar sabahı” 6 Nisan!
José Andrés'in “Tarifi Değiştir”
Dinlemeyi mi tercih ediyorsunuz? Audible'ın şu anda 30 günlük ücretsiz denemeleri var.
Önemli olanı taahhüt edin
Üst düzey restoranlar, incelik ve yaratıcılık dünyasından gelmiştim. Yani bir tapas restoranı tam olarak ne aradığım değildi. Ancak Washington, DC'deki yeni ortaklarımın net bir fikri vardı: Eğlenceli bir İspanyol restoranı açmak istediler. Gitarlara dans eden İspanyol bir kadının John şarkıcısı Sargent resminden esinlenerek, ona Jaleo adını verdiler. Boston'da yaşıyor, ancak Washington'daki Ulusal Sanat Galerisi'ne ödünç almıştı ve orada görmüşlerdi. Hatta yeni restoranın bir duvarına bir reprodüksiyon çizdiler.
Bu sevinç duygusunu anladım. Ben masaları sevmeyen bir adamım. Barlarda durmayı tercih ederim. Yapabiliyorsam, beş farklı çubuğa atlamayı ve her birinde iyi yemek yemeyi seviyorum. Jaleo, hayattan nasıl zevk almayı sevdiğimi gösterme şansıydı. Bu küçük tapas tabakları, insanlara İspanyol yemeklerinin farklı ısırıklarına, İspanya'nın çeşitli bölgelerinden farklı zevklere daha fazla erişim şansı oldu. Belki insanlar ne yemek istediklerini bilmiyorlardı ve küçük tabaklar rahatlık bölgelerinden biraz daha uzaklaşmanın bir yolu olacaktır. Tabii ki, kendim için bir iz bırakmak için bir fırsattı. Bunu, ülkem için, ABD'nin başkentinde, Beyaz Saray ve ABD Capitol'den çok uzak olmayan bir tür büyükelçi olarak yapabilirim. İspanya'nın en iyisini dünyaya gösteren tarihi uzun boylu bir gemide limandan limana giden askerlik hizmetimin bir uzantısı gibi geldi.
Benden önce Amerika'nın her köşesine İspanyol yemeği getiren göçmenler olduğunu biliyordum. Restoranlar açtılar, belki bazıları gitar çaldı veya dans etti. Efsanevi yerlerdi. Baltimore'da Tio Pepe. New York'ta Café San Martin. Montse Guillén'in Tribeca'daki El Internacional'ı, kısa ömürlü ancak haritaya İspanyol yiyecek ve içeceği koydu. Washington'da Taberna del Alabardero adlı üst düzey bir İspanyol restoranı ve Adams Morgan'daki daha gayri resmi Churreria Madrid vardı.
O zaman Washington, DC halkı tarafından bile bir mutfak Mekke olarak görülmedi ve Jaleo, Penn Quarter olarak bilinen şehir merkezinde açıldı, geceleri boştu. Ama bu şekilde kalmazdı. Ülkeyi ve dünyayı etkileyen tüm büyük kararların alındığı yerden çok uzak olmayan şehrin çok önemli bir parçası haline gelecekti. Senatörlerin, kongre üyelerinin, lobicilerin ve işletme yöneticilerinin toplanacağı şehrin bir parçasıydı. America Online gibi yeni işletmelerin ve diğer birçok şaşırtıcı yeni şirketin eviydi. Yavaş ama emin adımlarla Jaleo büyük bir başarı oldu.
Bu kolay olduğu anlamına gelmez. Gençtim, sadece yirmi üç yaşındaydım ve hala bir mutfak nasıl çalıştıracağımı öğreniyordum. Kafamdaki film beni yaratıcı adam olarak yayınladı, ama şimdi yeri nasıl yöneteceğimi öğrenmem gerekiyordu. Neyse ki, harika, hasta bir öğretmenim vardı: Jaleo'nun ilk yönetici şefi olan Ann Cashion, şeylerin yaratıcı tarafını tercih etsem bile, işin nasıl düzgün bir şekilde yapılacağını gösterdi.
Amerikan dinersinin bu küçük tabakları kabul edip etmeyeceğini veya plakaları paylaşma fikrini gerçekten bilmiyorduk. İnsanlar paylaşmak istemezse ne oldu? Garsonlarımız endişeliydi ve sık sık bazı insanların paylaşım konusunda rahat olmadığını söylediler. Basit bir cevabım vardı. Paylaşmak istemezlerse, tabağı on inç onlara daha yakın hareket ettirebilir ve yemeği kendileri için korumak için bıçak ve çatallarını kullanabilirler. Tapas'ı onlar için Amerikanlaştırmayacaktım. İspanya'nın güneyinde ve Katalonya'da yaptığımız şey buydu. Adapte olurlardı çünkü arkadaşlarla birlikte olmanın eğlenceli bir yoluydu. Kim masanın karşısındaki kişinin tabağına bir çatal kazmak istemez?
Kalbim, İspanyol yemeklerini yeni insanlara tanıtmaktan gelen sevinçle doluydu. Bu sevinç, tanıdığım bulaşıkları yiyen mutlu konuklara dönüştü. Jaleo, İspanyol yemekleri hakkında bildiklerimi paylaşabileceğim bir yerdi: kroke– Gazpacho– Gambas al Ajillo– sangria. Ama aynı zamanda ne olduğum hakkında daha fazla bilgi edinmenin bir yoluydu yapmadım İspanyol yemekleri hakkında bilgi edin. Yirmi üç yaşında İspanya'nın her yerinde seyahat etmemiştim, ne de tüm İspanyol gastronomisini bilmiyordum. Ondan uzak. Gerçek şu ki, herhangi bir iş alanında öğrenmeye devam etmeniz gerekiyor. İnsanlar İspanyol yemeklerinde en büyük uzmanlardan biri olduğumu söylüyor, ama bazen bazen clueless hissediyorum. İspanya'ya her geri döndüğümde ve yeni bir malzeme veya yeni bir yemek keşfettiğimde, bana yıldızlara bakmakla aynı hissettiriyor. Birkaç tane görebilirsiniz, ama orada göremeyeceğiniz kaç tane daha var? Kitap okuyabilirsiniz ve seyahat edebilirsiniz, ancak öğrenme ömür boyu merak ve keşiftir.
Bazen bu iş daha az neşeli ve daha fazla mücadele hissedebilir. Özellikle, o ilk günlerde, doğru malzemeleri satın almak için bir mücadeleydi. İster inanın ister inanmayın, ben pragmatik bir adamım. Örneğin yerel ekonomiyi destekleyerek yerel meyve ve sebzeleri satın alabilirsiniz. Ancak değiştirilemeyen bazı malzemeler var. Eşsiz gıda ürünlerinin yapıldığı küçük kasabaları desteklemede inanılmaz derecede başarılı oldukları İtalya'nın başarısını gözlemledim. Aynı şeyi İspanya'nın küçük kasabaları ve gıda üreticileri için yapabileceğimize inanıyordum. Manchego peyniri başka hiçbir şeye benzemiyor. Tatlı kavrulmuş piquillo Biber benzersizdir. Zeytinyağımız Avrupa'nın kıskançlığıdır ve hatta İtalyan isimleri altında yeniden paketlenir. Şeri sirkemiz eşsiz. Ve hiçbir şey, dünyanın en iyi jambonu olan saf gelişmiş ibérico jambonumuzla karşılaştırılamaz. Zımbalar olmadan İspanyolca yemek yapamazsınız. Bu simbiyotik bir ilişkiydi.
Yine de, yiyecek ithal etmek her zaman kolay değildir. Tüketicileri ve işletmeleri korumak için düzenlemeler ve politikalar, kurallar vardır. ABD Tarım Bakanlığı, kesimhanelerin etlerini ABD'de satmak istiyorlarsa, Avrupa standartlarına göre değil, Amerikan standartlarına göre çalıştığı konusunda ısrar ediyor. Avrupalılar bu yiyecekleri yüzyıllardır herhangi bir sorun olmadan yiyor olsalar da denetlenmeleri gerekiyor. Çılgın ama aynı zamanda büyüleyici. Tabii ki, bu sadece bir güvenlik meselesi değildi; İspanya'dan Ham'in Amerika'da jambonuna zarar vereceği konusunda endişeler vardı. Bu yüzden bir gün Washington'u ziyaret eden sakallı bir adamla tanıştım ve mezbahasında ABD düzenlemelerine uymak için yatırım yapan büyük bir ibérico jambon yapımcısı oldu: Embutidos Fermín'in sahibi Santiago Martín. Santiago gibi üreticilerin Kongre ve yönetim ile bu zorlukları gezmesine yardımcı oldum ve İtalyanlara Parma Ham'ı Amerika'ya getirmede yardımcı olan bir avukat buldu. Çünkü gerçekte bu Avrupa jambonları Amerikan jambonlarından çok daha pahalıydı ve Amerika'daki tüm domuz ürünlerinin algılanmasını artırmaya yardımcı oldular. Amerika ve İspanya için bir kazan-kazandı.
Bu iş dünyası. Değerlerinize olan bağlılığınız, önemli olana olan bağlılığınız, bir tür kavrulmuş biber veya bir dilim jambon satın almak gibi, uluslararası ilişkiler kadar büyük bir şey gibi görünen küçük bir kararı değiştirebilir.
Sorumluluk duygunuz önemlidir. Tüm bu malzemeler olmadan İspanyol bir şef nasıl olacaktım? Tıpkı Amerika Birleşik Devletleri'nde İspanyol yemeklerini sunan diğer şefler ve ithalatçılar gibi işi yapmak zorunda kaldım. İnanılmaz İspanyol gıda mağazası La Tienda'yı yaratan Tim Harris ve La Española Meats'i başlatan Juana Gimeno Faraone gibi insanlar. Veya Almudena de Llaguno ve Steve Metzler Amerika'ya İspanyol şarapları getiriyor; ve şarap şişeleriyle dolu büyük bir çanta ile Manhattan sokaklarında yürüyecek ve şaraplarını birkaç restorana almaya çalışan Jorge Ordóñez. İspanyol gıda insanların tüm ekosistemi beni devam ettirdi ve ben de üzerime düşeni oynamam gerekiyordu.
Böylece Jaleo bir restorandan çok daha fazlası oldu; Bu iki ülke arasında köprüler kurmanın, Amerikan şeflerine İspanyol malzemeleriyle satın almaları ve yemek pişirmeleri için ilham vermenin, beni olduğum kültürü yaymak için bir yoldu. Beş yıllık yıldönümlerine ulaşmadan önce tüm restoranların yüzde 80'i kapanıyor. Jaleo şimdi otuz yıldır açık ve Orlando, Las Vegas ve hatta Dubai'de yeni Jaleos var. Çünkü ilk yıldan neye değer verdiğimize – önemli olana – karar verdik – henüz bunu gerçekleştirecek tüm uzmanlığa sahip olmamış olsak bile.
Restoranlarda ve dükkanlarda ibérico jambonunu, İspanyol hamsi veya Bierzo bölgesinden şaraplar veya şaraplar gördüğümde sevinç duygusu hissediyorum. Şimdi unutulabilecek birçok insanın kalıcılığı ve vizyonu olmadan hiçbir şey olmayacağını biliyorum. Sonsuza dek sürecek köprüleri inşa ettiler – çünkü çok derinlemesine önem verdiler.
Amacınız olduğunu düşündüğünüzü takip edin – başkalarının size söylediklerini değil. Aksi takdirde ruhunuzu kaybedersiniz ve bir meta olursunuz. Emtia olma. Kendinize karşı dürüst olun.
José Andrés'in “tarifi değiştir: çünkü bazı yumurtaları kırmadan daha iyi bir dünya inşa edemezsiniz”. Telif Hakkı © 2025 José Andrés. HarperCollins yayıncılarının bir izi olan ECCO'nun izniyle alıntı.
Kitabı buradan alın:
José Andrés'in “Tarifi Değiştir”
Yerel olarak satın alın Bookshop.org
Daha fazla bilgi için:
José Andrés muhtaçları beslemek ve ruhu beslemek
07:56
Daha
Bu makaleden satın aldığınız her şeyden bir bağlı kuruluş komisyonu alabiliriz.
Yeni anısına, “Tarifi Değiştir: Çünkü bazı yumurtaları kırmadan daha iyi bir dünya inşa edemezsiniz” (22 Nisan ECCO tarafından yayınlanacak), İnsani Yardım Örgütü Dünya Merkez Kitchen'in kurucusu şef José Andrés, ortak bir insanlığa sorumluluk ve bağlılık hakkında yaşam dersleri ve öğretilebilir anlar sunuyor.
Aşağıda bir alıntı okuyun ve Kelefa Sanneh'in José Andrés ile yaptığı röportajı kaçırmayın “CBS Pazar sabahı” 6 Nisan!
José Andrés'in “Tarifi Değiştir”
Dinlemeyi mi tercih ediyorsunuz? Audible'ın şu anda 30 günlük ücretsiz denemeleri var.
Önemli olanı taahhüt edin
Üst düzey restoranlar, incelik ve yaratıcılık dünyasından gelmiştim. Yani bir tapas restoranı tam olarak ne aradığım değildi. Ancak Washington, DC'deki yeni ortaklarımın net bir fikri vardı: Eğlenceli bir İspanyol restoranı açmak istediler. Gitarlara dans eden İspanyol bir kadının John şarkıcısı Sargent resminden esinlenerek, ona Jaleo adını verdiler. Boston'da yaşıyor, ancak Washington'daki Ulusal Sanat Galerisi'ne ödünç almıştı ve orada görmüşlerdi. Hatta yeni restoranın bir duvarına bir reprodüksiyon çizdiler.
Bu sevinç duygusunu anladım. Ben masaları sevmeyen bir adamım. Barlarda durmayı tercih ederim. Yapabiliyorsam, beş farklı çubuğa atlamayı ve her birinde iyi yemek yemeyi seviyorum. Jaleo, hayattan nasıl zevk almayı sevdiğimi gösterme şansıydı. Bu küçük tapas tabakları, insanlara İspanyol yemeklerinin farklı ısırıklarına, İspanya'nın çeşitli bölgelerinden farklı zevklere daha fazla erişim şansı oldu. Belki insanlar ne yemek istediklerini bilmiyorlardı ve küçük tabaklar rahatlık bölgelerinden biraz daha uzaklaşmanın bir yolu olacaktır. Tabii ki, kendim için bir iz bırakmak için bir fırsattı. Bunu, ülkem için, ABD'nin başkentinde, Beyaz Saray ve ABD Capitol'den çok uzak olmayan bir tür büyükelçi olarak yapabilirim. İspanya'nın en iyisini dünyaya gösteren tarihi uzun boylu bir gemide limandan limana giden askerlik hizmetimin bir uzantısı gibi geldi.
Benden önce Amerika'nın her köşesine İspanyol yemeği getiren göçmenler olduğunu biliyordum. Restoranlar açtılar, belki bazıları gitar çaldı veya dans etti. Efsanevi yerlerdi. Baltimore'da Tio Pepe. New York'ta Café San Martin. Montse Guillén'in Tribeca'daki El Internacional'ı, kısa ömürlü ancak haritaya İspanyol yiyecek ve içeceği koydu. Washington'da Taberna del Alabardero adlı üst düzey bir İspanyol restoranı ve Adams Morgan'daki daha gayri resmi Churreria Madrid vardı.
O zaman Washington, DC halkı tarafından bile bir mutfak Mekke olarak görülmedi ve Jaleo, Penn Quarter olarak bilinen şehir merkezinde açıldı, geceleri boştu. Ama bu şekilde kalmazdı. Ülkeyi ve dünyayı etkileyen tüm büyük kararların alındığı yerden çok uzak olmayan şehrin çok önemli bir parçası haline gelecekti. Senatörlerin, kongre üyelerinin, lobicilerin ve işletme yöneticilerinin toplanacağı şehrin bir parçasıydı. America Online gibi yeni işletmelerin ve diğer birçok şaşırtıcı yeni şirketin eviydi. Yavaş ama emin adımlarla Jaleo büyük bir başarı oldu.
Bu kolay olduğu anlamına gelmez. Gençtim, sadece yirmi üç yaşındaydım ve hala bir mutfak nasıl çalıştıracağımı öğreniyordum. Kafamdaki film beni yaratıcı adam olarak yayınladı, ama şimdi yeri nasıl yöneteceğimi öğrenmem gerekiyordu. Neyse ki, harika, hasta bir öğretmenim vardı: Jaleo'nun ilk yönetici şefi olan Ann Cashion, şeylerin yaratıcı tarafını tercih etsem bile, işin nasıl düzgün bir şekilde yapılacağını gösterdi.
Amerikan dinersinin bu küçük tabakları kabul edip etmeyeceğini veya plakaları paylaşma fikrini gerçekten bilmiyorduk. İnsanlar paylaşmak istemezse ne oldu? Garsonlarımız endişeliydi ve sık sık bazı insanların paylaşım konusunda rahat olmadığını söylediler. Basit bir cevabım vardı. Paylaşmak istemezlerse, tabağı on inç onlara daha yakın hareket ettirebilir ve yemeği kendileri için korumak için bıçak ve çatallarını kullanabilirler. Tapas'ı onlar için Amerikanlaştırmayacaktım. İspanya'nın güneyinde ve Katalonya'da yaptığımız şey buydu. Adapte olurlardı çünkü arkadaşlarla birlikte olmanın eğlenceli bir yoluydu. Kim masanın karşısındaki kişinin tabağına bir çatal kazmak istemez?
Kalbim, İspanyol yemeklerini yeni insanlara tanıtmaktan gelen sevinçle doluydu. Bu sevinç, tanıdığım bulaşıkları yiyen mutlu konuklara dönüştü. Jaleo, İspanyol yemekleri hakkında bildiklerimi paylaşabileceğim bir yerdi: kroke– Gazpacho– Gambas al Ajillo– sangria. Ama aynı zamanda ne olduğum hakkında daha fazla bilgi edinmenin bir yoluydu yapmadım İspanyol yemekleri hakkında bilgi edin. Yirmi üç yaşında İspanya'nın her yerinde seyahat etmemiştim, ne de tüm İspanyol gastronomisini bilmiyordum. Ondan uzak. Gerçek şu ki, herhangi bir iş alanında öğrenmeye devam etmeniz gerekiyor. İnsanlar İspanyol yemeklerinde en büyük uzmanlardan biri olduğumu söylüyor, ama bazen bazen clueless hissediyorum. İspanya'ya her geri döndüğümde ve yeni bir malzeme veya yeni bir yemek keşfettiğimde, bana yıldızlara bakmakla aynı hissettiriyor. Birkaç tane görebilirsiniz, ama orada göremeyeceğiniz kaç tane daha var? Kitap okuyabilirsiniz ve seyahat edebilirsiniz, ancak öğrenme ömür boyu merak ve keşiftir.
Bazen bu iş daha az neşeli ve daha fazla mücadele hissedebilir. Özellikle, o ilk günlerde, doğru malzemeleri satın almak için bir mücadeleydi. İster inanın ister inanmayın, ben pragmatik bir adamım. Örneğin yerel ekonomiyi destekleyerek yerel meyve ve sebzeleri satın alabilirsiniz. Ancak değiştirilemeyen bazı malzemeler var. Eşsiz gıda ürünlerinin yapıldığı küçük kasabaları desteklemede inanılmaz derecede başarılı oldukları İtalya'nın başarısını gözlemledim. Aynı şeyi İspanya'nın küçük kasabaları ve gıda üreticileri için yapabileceğimize inanıyordum. Manchego peyniri başka hiçbir şeye benzemiyor. Tatlı kavrulmuş piquillo Biber benzersizdir. Zeytinyağımız Avrupa'nın kıskançlığıdır ve hatta İtalyan isimleri altında yeniden paketlenir. Şeri sirkemiz eşsiz. Ve hiçbir şey, dünyanın en iyi jambonu olan saf gelişmiş ibérico jambonumuzla karşılaştırılamaz. Zımbalar olmadan İspanyolca yemek yapamazsınız. Bu simbiyotik bir ilişkiydi.
Yine de, yiyecek ithal etmek her zaman kolay değildir. Tüketicileri ve işletmeleri korumak için düzenlemeler ve politikalar, kurallar vardır. ABD Tarım Bakanlığı, kesimhanelerin etlerini ABD'de satmak istiyorlarsa, Avrupa standartlarına göre değil, Amerikan standartlarına göre çalıştığı konusunda ısrar ediyor. Avrupalılar bu yiyecekleri yüzyıllardır herhangi bir sorun olmadan yiyor olsalar da denetlenmeleri gerekiyor. Çılgın ama aynı zamanda büyüleyici. Tabii ki, bu sadece bir güvenlik meselesi değildi; İspanya'dan Ham'in Amerika'da jambonuna zarar vereceği konusunda endişeler vardı. Bu yüzden bir gün Washington'u ziyaret eden sakallı bir adamla tanıştım ve mezbahasında ABD düzenlemelerine uymak için yatırım yapan büyük bir ibérico jambon yapımcısı oldu: Embutidos Fermín'in sahibi Santiago Martín. Santiago gibi üreticilerin Kongre ve yönetim ile bu zorlukları gezmesine yardımcı oldum ve İtalyanlara Parma Ham'ı Amerika'ya getirmede yardımcı olan bir avukat buldu. Çünkü gerçekte bu Avrupa jambonları Amerikan jambonlarından çok daha pahalıydı ve Amerika'daki tüm domuz ürünlerinin algılanmasını artırmaya yardımcı oldular. Amerika ve İspanya için bir kazan-kazandı.
Bu iş dünyası. Değerlerinize olan bağlılığınız, önemli olana olan bağlılığınız, bir tür kavrulmuş biber veya bir dilim jambon satın almak gibi, uluslararası ilişkiler kadar büyük bir şey gibi görünen küçük bir kararı değiştirebilir.
Sorumluluk duygunuz önemlidir. Tüm bu malzemeler olmadan İspanyol bir şef nasıl olacaktım? Tıpkı Amerika Birleşik Devletleri'nde İspanyol yemeklerini sunan diğer şefler ve ithalatçılar gibi işi yapmak zorunda kaldım. İnanılmaz İspanyol gıda mağazası La Tienda'yı yaratan Tim Harris ve La Española Meats'i başlatan Juana Gimeno Faraone gibi insanlar. Veya Almudena de Llaguno ve Steve Metzler Amerika'ya İspanyol şarapları getiriyor; ve şarap şişeleriyle dolu büyük bir çanta ile Manhattan sokaklarında yürüyecek ve şaraplarını birkaç restorana almaya çalışan Jorge Ordóñez. İspanyol gıda insanların tüm ekosistemi beni devam ettirdi ve ben de üzerime düşeni oynamam gerekiyordu.
Böylece Jaleo bir restorandan çok daha fazlası oldu; Bu iki ülke arasında köprüler kurmanın, Amerikan şeflerine İspanyol malzemeleriyle satın almaları ve yemek pişirmeleri için ilham vermenin, beni olduğum kültürü yaymak için bir yoldu. Beş yıllık yıldönümlerine ulaşmadan önce tüm restoranların yüzde 80'i kapanıyor. Jaleo şimdi otuz yıldır açık ve Orlando, Las Vegas ve hatta Dubai'de yeni Jaleos var. Çünkü ilk yıldan neye değer verdiğimize – önemli olana – karar verdik – henüz bunu gerçekleştirecek tüm uzmanlığa sahip olmamış olsak bile.
Restoranlarda ve dükkanlarda ibérico jambonunu, İspanyol hamsi veya Bierzo bölgesinden şaraplar veya şaraplar gördüğümde sevinç duygusu hissediyorum. Şimdi unutulabilecek birçok insanın kalıcılığı ve vizyonu olmadan hiçbir şey olmayacağını biliyorum. Sonsuza dek sürecek köprüleri inşa ettiler – çünkü çok derinlemesine önem verdiler.
Amacınız olduğunu düşündüğünüzü takip edin – başkalarının size söylediklerini değil. Aksi takdirde ruhunuzu kaybedersiniz ve bir meta olursunuz. Emtia olma. Kendinize karşı dürüst olun.
José Andrés'in “tarifi değiştir: çünkü bazı yumurtaları kırmadan daha iyi bir dünya inşa edemezsiniz”. Telif Hakkı © 2025 José Andrés. HarperCollins yayıncılarının bir izi olan ECCO'nun izniyle alıntı.
Kitabı buradan alın:
José Andrés'in “Tarifi Değiştir”
Yerel olarak satın alın Bookshop.org
Daha fazla bilgi için:
José Andrés muhtaçları beslemek ve ruhu beslemek
07:56
Daha