“Squid Game” hayranları trompet uyandırma çağrısının birinin öleceği anlamına geldiğini biliyor. Kahramanımız Gi-hun değil, çocukça ama ölümcül oyunlarda yarışarak servet kazanmayı uman bir veya daha fazla oyuncu. Hem gerilim hem de eşitsizlik ve açgözlülüğün eleştirisi.
Red Light'ın öldürücü versiyonu olan Green Light, “Squid Game”in ilk sezonunda oynanıyor. 456 oyuncudan 255'i bir sonraki bölüme geçemedi.
netflix
1. Sezon uluslararası gişe rekorları kıran bir filmdi. 330 milyon izlenme sayısıyla Netflix'in tüm zamanların en çok izlenen dizisi. Başrol oyuncusu Lee Jung-jae ve yaratıcısı Hwang Dong-hyuk ile Emmy kazandı. Her ikisi de kendi kategorilerinde ilk Asyalı kazanan olarak tarihe geçti.
Hwang'la ilk kez Kore'de, tam 2. Sezon için küresel tanıtım turuna başlamak üzereyken konuştuk.
“Yani şimdi çok tatlı bir noktadasın?” Diye sordum.
Hwang, “'Tatlı nokta' ile neyi kastettiğinizi bilmiyorum” diye yanıtladı.
“Sadece işler yolunda mı gidiyor?”
“Ama bu kolay değil. Hiçbir şey kolay değil” dedi. “İnsanlar bana 'Sen Kore'deki en mutlu insansın' diyor. Ama aklımda o kadar da mutlu değilim, her gün ve gece mücadele ediyorum.”
Bu acımasız bir iş yükü sayesinde oldu: Hwang her bölümü yönetti ve yazdı. Gizlilik yemini eden “Pazar Sabahı”, 2. Sezonun büyük kısmının çekildiği Seul dışındaki bir ses sahnesine davet edildi.
“Squid Game”in yaratıcısı Hwang Dong-hyukm, uluslararası hit serinin 2. Sezon setinde.
Haberler
Hwang performansının zirvesindeydi ama bu her zaman böyle değildi. Babası öldüğünde henüz beş yaşındaydı. Bundan sonra ailesinin yoksulluk içinde sıkışıp kaldığını söylüyor. Mücadele eden bir film yapımcısı ve borç içinde olan Hwang, çizgi romanlarda kaçış aradığını söyledi. “Hayatta kalma oyunu türünde ve kumar türünde çok şey okudum” dedi. “Ve bu beni şunu düşünmeye yöneltti: Çocukluk oyunlarını büyük bir nakit ödül için hayatlarını tehlikeye atan insanlarla birleştirseydim ne olurdu? Fikir gerçekten de böyle tasarlandı.”
Ve gişe rekorları kıran bir film doğdu.
Dizide, çaresizlik içinde hareket eden yarışmacılar, uğursuz bir oyun ustası olan güçlü Ön Adam tarafından sömürülen para için her şeyi riske atıyor.
“Kalamar Oyunu”nun kapitalistleri ve genel olarak kapitalizmi (zalim ve zengin seçkinler tarafından manipüle edilen bir grup çaresiz insan) nasıl gördüğünü temsil edip etmediği sorulduğunda Hwang, “Temel olarak bu sistemi yönlendirmeye devam eden şeyin insanın bencilliği ve açgözlülüğü olduğunu düşünüyorum. Bugünlerde” diye yanıtladı. İnsan doğası konusunda giderek karamsarlaşıyorum, neredeyse homo sapiens'in içinde kendilerini en rahat hissedecekleri bir toplum yaratmalarına olanak sağlayan şeyin açgözlülük olduğunu düşünüyorum.”
2. Sezondaki karakterlerin çoğu yenidir (Hwang 1. Sezonda pek çoğunu öldürmüştü), ancak gardiyanlar geri döndü ve Gi-hun da artık oyunu durdurmak için kaçınılmaz bir görevde.
“Squid Game: Season 2” fragmanını izlemek için aşağıdaki video oynatıcıya tıklayın:
Kalamar Oyunu: Sezon 2 | Resmi Fragman | netflix ile
netflix YouTube'da
Hwang, “Squid Game”in 2. ve 3. Sezonlarının “insanlara bu dünyanın dibini, insanın dibini göstereceğini” söyledi.
Yani daha da mı karanlık oluyor? Hwang, “Evet, bölüm bölüm karanlıklaşıyor” dedi.
Gösteri o kadar popüler ki, yakın zamanda 50.000 kişi Paris'teki gerçek hayattaki (ancak ölümcül olmayan) bir Kalamar Oyununa katılma şansı için başvurdu. Ödül: Yeni sezona erken bir bakış.
Hwang, özellikle izleyicilerin geleneksel olarak altyazılı TV dizilerine yönelmediği ABD'deki şovunun çılgın başarısı karşısında hayrete düştü: “Her zaman Amerika'da bir şeyin çok popüler olmasını umuyordum, bu yüzden şaşırdım” dedi. “Aynı zamanda hayallerim de gerçek oldu. Ama bu düzeyde bir başarı [was] beklentilerimin hemen ötesinde.”
İronik bir şekilde, çaresizlik ve yoksullukla ilgili distopik bir benzetmenin yaratıcısı, şimdi kendisini zengin bir adam, kapitalizmin en büyük kazananlarından biri olarak buluyor. Bu onu değiştirdi mi? “Fazla değil” dedi. “Elbette hayatımı daha iyi hale getirdi, çünkü endişelenmeme gerek yok [making] artık para. Ancak o zamandan bu yana, daha fazla başarı ya da daha fazla paranın beni çok değiştirdiğini düşünmüyorum çünkü bu sadece bir sayı. Benim için hiçbir anlamı yok.”
Ne yapmak anlamı var onun işi. Ancak “Squid Game”in başarısı ve baskısı bunu olumsuz etkiledi: “Beş yıldan fazla bir süredir bu tek proje üzerinde gece gündüz çalışıyorum. O kadar yorgunum ki. O kadar yorgunum ki. bıktım, biliyor musun?” güldü. “Bir molaya ihtiyacım var, bir molaya ihtiyacım var.”
Durmaksızın çalışmaya ve insan doğasının karanlık derinliklerine derin dalışına bir ara.
Peki Hwang Dong-hyuk'u güldüren şey nedir? “Arkadaşlarım! Arkadaşlarımla konuşmayı ve bira içmeyi seviyorum.”
Daha fazla bilgi için:
Hikayenin yapımcılığını Mikaela Bufano üstleniyor. Editör: Joseph Frandino.
Ayrıca bakınız:
Yabancı TV şovlarının İngilizceye ustaca dublajlanması, “Squid Game” gibi hit şarkılar yaratıyor
06:23
Daha
Elizabeth Palmer
Elizabeth Palmer, Haberler'in kıdemli dış muhabiridir. Haberler Londra Bürosu'nda görev yapmaktadır ve Avrupa ve Orta Doğu'daki önemli olaylar hakkında rapor vermektedir. Palmer daha önce Tokyo'da, ondan önce de Haberler için Moskova'da çalışıyordu.
Red Light'ın öldürücü versiyonu olan Green Light, “Squid Game”in ilk sezonunda oynanıyor. 456 oyuncudan 255'i bir sonraki bölüme geçemedi.
netflix
1. Sezon uluslararası gişe rekorları kıran bir filmdi. 330 milyon izlenme sayısıyla Netflix'in tüm zamanların en çok izlenen dizisi. Başrol oyuncusu Lee Jung-jae ve yaratıcısı Hwang Dong-hyuk ile Emmy kazandı. Her ikisi de kendi kategorilerinde ilk Asyalı kazanan olarak tarihe geçti.
Hwang'la ilk kez Kore'de, tam 2. Sezon için küresel tanıtım turuna başlamak üzereyken konuştuk.
“Yani şimdi çok tatlı bir noktadasın?” Diye sordum.
Hwang, “'Tatlı nokta' ile neyi kastettiğinizi bilmiyorum” diye yanıtladı.
“Sadece işler yolunda mı gidiyor?”
“Ama bu kolay değil. Hiçbir şey kolay değil” dedi. “İnsanlar bana 'Sen Kore'deki en mutlu insansın' diyor. Ama aklımda o kadar da mutlu değilim, her gün ve gece mücadele ediyorum.”
Bu acımasız bir iş yükü sayesinde oldu: Hwang her bölümü yönetti ve yazdı. Gizlilik yemini eden “Pazar Sabahı”, 2. Sezonun büyük kısmının çekildiği Seul dışındaki bir ses sahnesine davet edildi.
“Squid Game”in yaratıcısı Hwang Dong-hyukm, uluslararası hit serinin 2. Sezon setinde.
Haberler
Hwang performansının zirvesindeydi ama bu her zaman böyle değildi. Babası öldüğünde henüz beş yaşındaydı. Bundan sonra ailesinin yoksulluk içinde sıkışıp kaldığını söylüyor. Mücadele eden bir film yapımcısı ve borç içinde olan Hwang, çizgi romanlarda kaçış aradığını söyledi. “Hayatta kalma oyunu türünde ve kumar türünde çok şey okudum” dedi. “Ve bu beni şunu düşünmeye yöneltti: Çocukluk oyunlarını büyük bir nakit ödül için hayatlarını tehlikeye atan insanlarla birleştirseydim ne olurdu? Fikir gerçekten de böyle tasarlandı.”
Ve gişe rekorları kıran bir film doğdu.
Dizide, çaresizlik içinde hareket eden yarışmacılar, uğursuz bir oyun ustası olan güçlü Ön Adam tarafından sömürülen para için her şeyi riske atıyor.
“Kalamar Oyunu”nun kapitalistleri ve genel olarak kapitalizmi (zalim ve zengin seçkinler tarafından manipüle edilen bir grup çaresiz insan) nasıl gördüğünü temsil edip etmediği sorulduğunda Hwang, “Temel olarak bu sistemi yönlendirmeye devam eden şeyin insanın bencilliği ve açgözlülüğü olduğunu düşünüyorum. Bugünlerde” diye yanıtladı. İnsan doğası konusunda giderek karamsarlaşıyorum, neredeyse homo sapiens'in içinde kendilerini en rahat hissedecekleri bir toplum yaratmalarına olanak sağlayan şeyin açgözlülük olduğunu düşünüyorum.”
2. Sezondaki karakterlerin çoğu yenidir (Hwang 1. Sezonda pek çoğunu öldürmüştü), ancak gardiyanlar geri döndü ve Gi-hun da artık oyunu durdurmak için kaçınılmaz bir görevde.
“Squid Game: Season 2” fragmanını izlemek için aşağıdaki video oynatıcıya tıklayın:
Kalamar Oyunu: Sezon 2 | Resmi Fragman | netflix ile
netflix YouTube'da
Hwang, “Squid Game”in 2. ve 3. Sezonlarının “insanlara bu dünyanın dibini, insanın dibini göstereceğini” söyledi.
Yani daha da mı karanlık oluyor? Hwang, “Evet, bölüm bölüm karanlıklaşıyor” dedi.
Gösteri o kadar popüler ki, yakın zamanda 50.000 kişi Paris'teki gerçek hayattaki (ancak ölümcül olmayan) bir Kalamar Oyununa katılma şansı için başvurdu. Ödül: Yeni sezona erken bir bakış.
Hwang, özellikle izleyicilerin geleneksel olarak altyazılı TV dizilerine yönelmediği ABD'deki şovunun çılgın başarısı karşısında hayrete düştü: “Her zaman Amerika'da bir şeyin çok popüler olmasını umuyordum, bu yüzden şaşırdım” dedi. “Aynı zamanda hayallerim de gerçek oldu. Ama bu düzeyde bir başarı [was] beklentilerimin hemen ötesinde.”
İronik bir şekilde, çaresizlik ve yoksullukla ilgili distopik bir benzetmenin yaratıcısı, şimdi kendisini zengin bir adam, kapitalizmin en büyük kazananlarından biri olarak buluyor. Bu onu değiştirdi mi? “Fazla değil” dedi. “Elbette hayatımı daha iyi hale getirdi, çünkü endişelenmeme gerek yok [making] artık para. Ancak o zamandan bu yana, daha fazla başarı ya da daha fazla paranın beni çok değiştirdiğini düşünmüyorum çünkü bu sadece bir sayı. Benim için hiçbir anlamı yok.”
Ne yapmak anlamı var onun işi. Ancak “Squid Game”in başarısı ve baskısı bunu olumsuz etkiledi: “Beş yıldan fazla bir süredir bu tek proje üzerinde gece gündüz çalışıyorum. O kadar yorgunum ki. O kadar yorgunum ki. bıktım, biliyor musun?” güldü. “Bir molaya ihtiyacım var, bir molaya ihtiyacım var.”
Durmaksızın çalışmaya ve insan doğasının karanlık derinliklerine derin dalışına bir ara.
Peki Hwang Dong-hyuk'u güldüren şey nedir? “Arkadaşlarım! Arkadaşlarımla konuşmayı ve bira içmeyi seviyorum.”
Daha fazla bilgi için:
Hikayenin yapımcılığını Mikaela Bufano üstleniyor. Editör: Joseph Frandino.
Ayrıca bakınız:
Yabancı TV şovlarının İngilizceye ustaca dublajlanması, “Squid Game” gibi hit şarkılar yaratıyor
06:23
Daha
Elizabeth Palmer
Elizabeth Palmer, Haberler'in kıdemli dış muhabiridir. Haberler Londra Bürosu'nda görev yapmaktadır ve Avrupa ve Orta Doğu'daki önemli olaylar hakkında rapor vermektedir. Palmer daha önce Tokyo'da, ondan önce de Haberler için Moskova'da çalışıyordu.